mandag 12. april 2010

Wok ala Anette.

Her er oppskriften på woken jeg skrev om for noen dager siden.
Jeg fikk den servert første gang hos en venninne, derfor kaller jeg den Wok ala Anette.

Du trenger:

Kyllingfilet
Hvitløk
Chili
Olje
Fullkornsris
Bali-kyllingsaus eller annen kyllingsaus
En pose wok grønnsaker.
(jeg bruker egentlig sjelden ferdig wok poser, for jeg mener ferske grønnsaker er bedre, men som en kjapp og sunn middag går det helt fint med ferdig pose)

Sett risen på kok (jeg bruker boil-in-bag fullkornsris).
Skjær kyllingfiletene i strimler.
Ha olje i panna, og tilsett 1 fedd hvitløk som er hakket og 1/2 chili (husk å fjerne frøene ellers blir det sterkt!), surr litt og tilsett så kyllingen.
Krydre med litt salt og pepper og legg kyllingen til sides.
Lag kyllingsaus etter annvisning på pakken og sett til sides.
Freswok-grønnsakene på sterk varme, skru ned, tilsett så kyllingen og sausen i panna.
Smak til med salt og pepper.

Middag på 15 minutter, sunt og godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate