lørdag 17. september 2011

DIY; naturen inn i stuen, del 2

Hei!

Noen av dere husker kanskje vasen/telysholderen jeg laget i februar? fremgangsmåten er Her

Nå har jeg laget meg en vase i samme sjanger ;)

4
Jeg var nemlig innom "Trendhuset" her i byn, for å handle inn til bakingen i dag (har lovet Elena å lage CakePops!), og der hadde de bark til salgs!  Supert!, tenkte jeg!


Den kostet 33 kr pakken, men er du på skogstur finner du sikkert noe brukende i naturen også ;)

Du trenger:

Bark, avlange stykker
Superlim
Hyssing
Barnematglass eller ett vanlig glass


Slik gjør du:

Prøv deg litt frem hvordan du vil ha barken rundt, om du vil ha noen litt kortere osv..
Deretter limer du dem på med superlim og knyter hyssingen rundt.
Jeg skal etterhvert ta av hyssingen, jeg brukte den for å holde barken på plass mens limen tørker, men det er fint med den på også.
Enkelt og dekorativt! Nå mangler bare blomstene! (hint
til min kjære mann)


Jeg kjøpte også noen hvite gaveposer på "Trendhuset", syns de er så stilige og enkle med telys inni. (obs, må aldri forlates pga brannfaren!).

Ha en super dag, nå skal vi lage Cakepops!

11 kommentarer:

  1. Stilig! Et lite tips til mer "brannsikre" telysposer er disse i flammesikkert papir fra Panduro. Koster en hundrings for en pose med 10, har kjøpt selv og tenkte jeg skulle bruke dem til jul. :) http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=264598

    SvarSlett
  2. Flott!! Liker så godt den øverste med de spinkle greinene - lyset er så nydelig om kvelden i slike lykter!!
    Kjekt at mitt bidrag til spisebordet er med - utrolig mange fine bidrag her i denne utfordringen!!
    Klem :) Heidi

    SvarSlett
  3. Hva du får til!
    Så tøft! Perfekt til høsten!

    SvarSlett
  4. Så utrolig kreativ du er, jeg hadde vell kanskje bare gått rett forbi barken - har nok litt å lære ja! Ble kjempetøft!! Har selv plukket med meg kvister hjem og har planer om å prøve meg på en kvistelykt! Takk for inspirajon!! Ha en finfin lørdagskveld :=) Klem Pauline

    SvarSlett
  5. Eg må òg prøve meg på slike vaser, eller lysestaker..skikkelig stilige :) Trendhuset er berre den mest digge butikken i Haugesund. Har òg lyst å prøva meg på cakepops :)
    Du er flink LidenSkapelse-skribent, og spisebord-utfordringen var givande :)
    Go helg!

    SvarSlett
  6. So fint og dekorativt☺
    Takk for tipset☺

    ....eg heiv meg med på spisebord utfordringa di eg☺
    Veit eg er seint ute....

    Ha ein herleg søndag☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  7. Så fin telyseholder og vase du har laget :) Lyst til å prøve på noe sånt jeg også...

    SvarSlett
  8. Så fantastisk flott! Elsker naturmaterialer! Nå fikk jeg endelig lagt deg til!!! Johooo :)

    Ha en fin søndag!

    Klem Lene

    SvarSlett
  9. Så dekorativt det ble! Elsker slike DIY prosjekter selv, fantastisk gildt å sette eget preg på det. Hva man ikke kan bruke naturens elementer til :)

    Håper du har en flott søndagskveld!

    SvarSlett
  10. Så stilig!
    Dinna må eg prøva meg på :)
    Ha ein super dag!
    Klem Helene

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate